CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Estelle Fall, Marie Izaute & Nadia Chakroun Baggioni (2017) : How can the Health Belief Model and Self-Determination Theory predict both influenza vaccination and vaccination intention ?A longitudinal study among university students, Psychology & Health, DOI : 10.1080/08870446.2017.1401623
Cherdieu, M., Rey, A., Versace, R., Vallet, G.T., & Mazza, S. (2017). Sleep on your memory traces : How sleep effects can be explained by Act-In, a functional memory model. Sleep Medicine Reviews
Darnon, C., Smeding, A., & Redersdorff, S. (in press). Belief in school meritocracy as an ideological barrier to the promotion of equality. European Journal of Social Psychology.

Rechercher




Accueil > Personnels > Doctorants > Doctorants de l’équipe 2

BRUNO Alisée

publié le , mis à jour le

 

Alisée BRUNO

Bureau 401, 4ème étage

Tel (commun 401) : +33 (0)4 73 40 64 67
Fax : +33 (0)4 73 40 64 82

alisee.bruno@uca.fr

 
Équipe 2 : Comportements Sociaux et Dynamiques Collectives

 
 
Directrice de thèse : Céline DARNON

Co-Directrice de thèse : Marie-Christine TOCZEK CAPELLE (laboratoire Acté)

Titre de thèse :

Statut socioéconomique et parcours scolaire, de l’école primaire à l’université : Mobilité sociale et menace de l’ordre établi

Thesis title :

Socioeconomic Status and Educational System, from Primary School to University : Social Mobility and the Threat to the Order