CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Enea-Drapeau, C., Carlier, M., Huguet, P. (2017-in press). Implicit theories about the intelligence of individuals with Down syndrome. PloS ONE.
Huguet, P., Carlier, M., Dolan, C.V., de Geus, E.J., Boomsma, D. (2017-in press). Social comparison orientation in monozygotic and dizygotic twins. Twin Research and Human Genetics.
Mazerolle, M., Régner, I. , Barber, S. J., Paccalin, M., Miazola, A-C., Huguet, P., & Rigalleau, F. (2017). Negative aging stereotypes impair performance on brief cognitive tests used to screen for predementia. The Journals of Gerontology Series B : Psychological Sciences and Social Sciences, 72(6):932-936, DOI : 10.1093/geronb/gbw083.

Rechercher




Accueil > Publications > 2014

DARNON C.

publié le , mis à jour le

Souchal, C., Toczek-Capelle, M. C., Darnon, C., Smeding, A., Butera, F., & Martinot, D. (2014). Assessing does not mean threatening : Assessment as a key determinant of girls’ and boys’ performance in a science class. British Journal of Educational Psychology, 84, 125–136. DOI : http://dx.doi.org/10.1111/bjep.12012